Quatre grans errors de les empreses que fan servir Twitter

Una de les darreres killer applications, com diuen alguns, és el servei de nanoblogging Twitter. D’un temps ençà, s’ha fet tan popular que fins i tot ha sortit en un episodi de la sèrie CSI. I, sempre que una eina arriba a tanta gent, les empreses procuren llançar-s’hi, algunes amb més fortuna que d’altres.

El més habitual és que les companyies simplement republiquin alguns dels continguts que ja han elaborat per a algun altre canal, via RSS. Això no és gens recomanable, com es comenta en aquest decàleg de l’ús de Twitter a les empreses.

Però, més greu encara, aquests són els quatre grans errors que he detectat entre la majoria d’empreses que utilitzen Twitter:

No seguir ningú o tenir com a “followers” els Twitters de la mateixa empresa: Twitter és una eina per a la conversa, no per a la distribució unidireccional dels continguts. Si no segueixes ningú estàs deixant ben clar que ni et creus aquesta funció social ni ho intentes.

Tenir massa followers: En l’extrem oposat, hi ha qui pensa que com més gent segueixi, més probabilitats tindrà de què trobin el seu Twitter i que es facin seguidors seus. Però un Twitter on tu segueixes més gent de la que et segueix és que no genera informació de gaire rellevància. Com a estratègia inicial pot estar bé, però després cal fer una depuració i seguir només als usuaris que consideris rellevants.
Hi ha qui recomana que segueixis a tothom que et segueix. En la meva opinió no és aquesta una bona opció. El nostre temps és limitat així que, com passaria al món real, no podem seguir totes les fonts d’informació. És important fer una tria per evitar l’error número tres.

No entrar mai a Twitter a veure què diuen els teus seguidors o la gent a la que segueixes: Si parlem de converses, hem de parar l’orella per escoltart. És molt freqüent que els nostres seguidors contestin algun dels nostres missatges o ens plantegin preguntes. Ells sí que estan convençuts que Twitter és una conversa. Com a conseqüència, no hem de caure en:

No contestar mai els teus seguidors

Heu trobat altres errors en l’ús corporatiu de Twitter? Us convido a compartir-los.

I, per acabar, recomano aquest glosari bàsic de termes relacionats amb Twitter.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s