Yes, they did

Dins la temàtica d’aquest blog, sovint parlaré de les conferències, xerrades, seminaris a què assisteixo. Dilluns va inaugurar el bdigital Global Congress Rahaf Harfoush, una de les estrategues de la campanya de comunicació de noves tecnologies del president Barack Obama. Era l’única conferència que m’interessava de l’edició d’enguany (malgrat que ho vesteixin de nou format del congrés, la sensació és que el programa s’ha reduït força, crisi per mig). I el cert és que no va decebre. Llàstima que no va haver-hi temps per formular-li preguntes.

Aquestes són les xifres que els mitjans es  van dedicar a destacar:

  • dels 750 milions de dòlars que es van recaptar durant la campanya, dos terços van ser donacions online.
  • 24 hores després del discurs del canvi d’Obama, ens van aconseguir 150 milions de dòlars en donacions
  • es van crear dos milions de perfils a MyBO.com i 35.000 grups de voluntaris
  • es van enviar 1.000 milions d’emails a una base de dades de 13 milions d’adreces de correu electrònic

Més enllà d’això, ressaltaria el fet que les eines i estratègies que van fer servir els van permetre convertir els voluntaris en un eficaç equip de treball. Per fer-ho, van habilitar totes les eines i canals disponibles perquè cadascú col·laborés i s’impliqués com més volgués, però alhora van estar oberts a les propostes que la gent espontàniament anava fent.

I l’eficàcia la van buscar incentivant les accions correctes. Cadascun dels voluntaris disposava d’un panell on podia comprovar quines tasques se li havien assignat i quantes havia completat. Tot molt visual, perquè s’ho prenguessin més com una competició que com una pesada feina a realitzar.

Com es veu, la campanya d’Obama a Internet no es va basar en obrir espais a Facebook, Youtube, MySpace,… a tort i a dret, sinó que hi havia una completa estratègia al darrera. I un leit-motiv: totes les accions online tenien com a finalitat l’acció offline.

Redistribució dels missatges en diversos formats i amb diferents enfocs o permetre la co-innovació van ser altres dels conceptes que vam sentir.

Ja friso per veure el llibre que acaba de publicar Harfoush: “Yes we did“.

Anuncis

2 thoughts on “Yes, they did

  1. Però no tots els partits tenen un candidat tan carismàtic i tan aficionat a les noves tecnologies com Obama (“No sin mi Blackberry“). La mateixa campanya, amb McCain o amb Bush (si s’hagués pogut tornar a presentar), hauria estat un fracàs perquè no ens ho hauríem cregut.
    Cal coherència entre el missatge que comuniques, com ho comuniques i el que ets (o el que ja gent percep que ets).

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s