La identitat digital (la teoria) (I)

La nostra identitat digital professional ha de contenir traces de vida privada? Com podem separar la nostra identitat digital professional de la personal, si és que es pot? I com hem de gestionar la nostra privacitat? Són algunes qüestions que es van plantejar a la sessió organitzada el passat 23 de febrer per la fundació ESCACC dins del cicle 10 en Comunicació. La ponent, Neus Arqués, va exposar com hauríem de gestionar la identitat digital professional i els participants en la taula rodona, Karma Peiró, Saül Gordillo i Oriol Lladó, com ho han fet en el seu cas.

En aquest apunt parlaré de la ponència de Neus Arqués i en el següent, de la taula rodona.

La marca personal s’ha de considerar una “promesa de valor“, “uns atributs -fortaleses, habilitats, valors i passions- que ens fan únics” i que són els que s’han de potenciar per diferenciar-se dels altres, va començar Neus Arqués.

El procés per gestionar la identitat digital professional es resumiria així:

  1. Definir els objectius
  2. Determinar el públic objectiu
  3. Dibuixar l’estratègia
  4. Posicionar-se
  5. Revisar la marca

Però, clar, no és tan fàcil com sembla, ja que a Internet no tenim el monopoli de la informació que ens afecta. La identitat digital és distribuïda en tant que està formada tant pel que nosaltres diem de nosaltres mateixos com el que els altres diuen sobre nosaltres. Això és que el forma la reputació: la visió que els altres tenen de nosaltres mateixos.

Per aquest motiu els experts en identitat digital diuen que abans de res és imprescindible “escoltar” què diu la xarxa sobre nosaltres: què no diu que hauria de dir i què diu que no hauria de dir.

Això permetrà triar el canal o canals (blog, Twitter, Facebook, Linkedin, Slideshare, Delicious,…):

  • segons els resultats de la cerca
  • segons el nostre públic objectiu
  • segons les estadístiques: un seguiment periòdic de les estadístiques d’un blog ens pot permetre identificar nous canals en els que hauríem de ser presents

Un cop seleccionades les xarxes socials, cal:

  • Desenvolupar un perfil adequat
  • Seleccionar els contactes
  • Gestionar la privacitat i la dels contactes
  • Enllaçar al perfil a altres xarxes socials (si en tenim)

Un concepte sobre el que hauríem de reflexionar en definir l’estratègia és si pretenem aconseguir la popularitat (molts seguidors a Twitter, molts amics al Facebook) i/o la rellevància.

El punt dèbil de tot plegat és la privacitat. “A Internet paguem amb informació personal” va dir Neus Arqués.

Més informació:

Presentació: Gestió de la identitat digital professional, per Neus Arqués



Vídeo: Gestió de la identitat digital professional amb Neus Arqués
[Crónica] Gestió de la identitat digital: objectius, estratègia i coneixement de les eines, a ESCACC.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s