Esdeveniments 2.0: com treure el màxim profit de Twitter

Si heu organitzat una conferència, jornada, seminari i voleu que tingui la màxima repercussió a Twitter, les conclusions de l’estudi How to get the most out of Twitter to make your event a success us interessaran. Està realitzat per la gent d’Amiando a partir de l’anàlisi de deu esdeveniments que van generar una mitjana de 3.1442 tweets cadascun d’ells (una bona xifra). Les principals conclusions són:

  1. El nombre de tweets o d’usuaris actius a Twitter per esdeveniment no tenen cap relació amb el nombre d’assistents. Hi ha esdeveniments en què hi participen menys usuaris a Twitter que el nombre de persones que hi assisteixen físicament. En canvi a d’altres conferències hi ha fins a vuit vegades més gent que tuiteja que la que assisteix físicament. Això va succeir en una conferència que es va retransmetre en directe per streaming, de forma que es podia seguir des de casa.
    Percentatge d’usuaris actius a Twitter vs. assistents
  2. Cicle de vida dels esdeveniments: el 60% dels tweets s’envien durant l’esdeveniment. O, l’altra cara de la moneda: el 40% dels tweets s’envien abans o després de l’esdeveniment. Si bé no es pot generalitzar, es pot dir que es comença a generar impacte a Twitter una setmana abans i s’acaba uns quatre o cinc dies després. L’estudi també evidencia com en casos puntuals l’impacte després de l’esdeveniment es pot allargar publicant-ne contingut relacionat, com la gravació d’alguna conferència, una presentació, etc.
    En aquest aspecte també és significatiu que només un 0,35% dels tweets que es generen són negatius. El 91,20% són neutres i un 8,45% clarament positius. Així doncs, la gent comenta sobre els esdeveniments, però difícilment els critica o exalta excessivament.

    Distribució dels tweets abans, durant i després de l'esdeveniment

  3. Usuaris intensius: el 35% dels usuaris publiquen el 80% dels tweets. O, el que és el mateix, la majoria d’usuaris que participen a Twitter publiquen, com a molt, un o dos tweets, però hi ha alguns usuaris intensius que n’arriben a publicar fins a més de 200!!
    En aquest cas el consell és doble: “cuidar” els usuaris intensius i animar els tuiters esporàdics perquè publiquin més missatges.

Usuaris actius a Twitter vs. tweets per esdeveniment

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s